30.7.10

SHINEE: OBSESSION [ lyrics + malay translation ]

heyya fella!
This time, a new song from SHINee, in their 2nd album, Lucifer. For your information, this song is written by our bling-bling Kim Jonghyun. Jjong said to an interview, this song has a meaning behind it, can you figure it out??? Also, he got inspirations to write this lyrics from a novel. (maybe twilight?) Enjoy :)

p/s: this blog gonna be unactive again soon, thanks for coming and reading. Spread the love k. :)))



LIRIK & TERJEMAHAN

Deo ddeollineun du son god ddeoleojil chojeom
Tanganku semakin menggeletar, sekejap sahaja, aku sudah hilang fokus
Gojangnan nae dari yeogi wae seo.itneunji
Mengapa kaki ku yang patah masih berdiri di sini
Gieokjocha anna, museowo jineun geol
Aku tak mampu mengingati, aku berasa sangat takut
Banggeumkkaji ootgo.itdeon neon eodit.neunji
Di manakah dirimu, yang sedang ketawa sehingga sekarang

(Why) Jangnan.gateun sori nal ddeona beoryeotni neon jeo meolli
(Mengapa) suara-suara yang menyenangakan meninggalkan ku? Kau berada sangat jauh
(Why) Heui.mihaejilkka jokswae.gateun hyoongteo
(Mengapa) suasana semakin gelap? Parut lukaku bagaikan rantai belenggu

*Yok.hae nochyeo.beorin nal yok.hae
Kutuklah diriku, kutuklah diriku kerana membiarkan pergi
Muneojin nae shimjangeun nal beorijima
Jangan tinggalkan diriku, hatiku yang runtuh
Nal honja dujima, waechigo itjiman
Jangan tinggalkan diriku, aku sedang menjerit
Neol wonhae michin deut nal neol wonhae
Aku mahukan dirimu, aku mahukan dirimu bagaikan orang gila
Nal ddeonan ni ipsooleun saranghajima
Bibir mu yang meninggalkan ku tak patut mencintai
Nal saranghajima, neol beorin geojana
Jangan mencintai diriku, aku membuang dirimu pergi

Danji kkeut.eopneun sarang jugo shipeotdeon geotppoon
Apa yang aku mahu beri pada dirimu adalah hanya cinta yang tiada hujungnya
Deo neomchin sarangi geudael joleul juliya
Aku tidak tahu yang cinta yang berlebihan mengikat dirimu
Sangcheonan gaseumae jjigyeojin nanaldeul
Pada hari-hari pabila aku dirobek dari hatiku yang terluka
Gil ileun sarang, noonmu teok.kkaji cha.olla
Cinta yang hilang jalannya, aku mengisinya dengan air mata

(Why) Ajikdo nae anae seulpeun annyeongman gunnaeneun geonji
(Mengapa) Adakah aku yang sentiasa memberi hello yang sedih?
(Why) Oneulkkajiman nal michyeonaejima
(Mengapa) Hanya sehingga hari ini, yang menolakku pergi

*Repeat

Neo jebal noonchi chae jugil
Aku berharap kau boleh memahami
Nan ddo dareum neo.in geol
Yang aku berlainan dari dirimu
Ni eojaetbamae akmong.kkaji gamssa ana
Bahkan aku merangkul mimpi ngeri mu pada malam tadi
Soneul nochima
Jangan melepaskan tanganku

*Repeat

Gyeoae chagaweojin ni gyeotae
Sisimu, sisimu yang telah menjadi sejuk
Jjigyeojin nae gaseumeun nal ddeonajima
Jangan tinggalkan diriku, hatiku yang telah dirobek
Deo meoleojijima, ni soneul japjiman
Bahkan jangan menjauh lagi, biarpun aku memegang tanganmu
Gieok.hae, kkeutnae, neol itji mot.hae
Ingatlah, akhirinya, aku tak mampu melupakan dirimu
Beoryeojin nae apeumdo nan itji ana
Aku tak kan melupakan kesakitanku dibuang pergi
Ijeul su eopjana niga jun geojana
Aku tak boleh melupakannya, kau yang memberikannya padaku

Saranghandaneun iyujocha jwaega dwaetji
Biarpun alasan ku untuk mencintai menjadi suatu dosa
Gipeun sangchyeodeuleun ta deuleoga jaega dwaetji
Luka yang dalam itu sedikit demi sedikit terbakar hancur dan menjadi abu
Hajiman ilneun geotboda itneun geosi deo apaol ppoon
Tetapi untuk melupakan lebih menyakitkan dari menghilangkannya,
saat aku membunuh nafasku, aku kan mati dari seksa perpisahan
Geu soonganeuro bring it back
Bawakannya ke saat itu

Nal beorijima
Jangan buang diriku pergi

SILA AMBIL DENGAN KREDIT SEPENUHNYA
lirik: citramusiclyrics.blogspot.com
terjemahan bahasa inggeris: kimchi hana@shineee.net
terjemahan bahasa melayu: juzlilteen.blogspot.com

2 ulasan:

  1. jjong oppa make write this song right?
    lagu ni berdasarkan apa yang dia baca dalam sebuah novel
    iaitu seorang lelaki yang sangat obses dengan sorang perempuan ni
    sampai lelaki tu membunuh orang ke ape ke nak dapatkan perempuan tu
    lelaki tu pun ada masalah mental sikit..
    tulah makna yang jonghyun suruh kite pikir kot..hehe

    BalasPadam
  2. oh ya,lagu ni ala2 cite cinte 3 segi tu..
    haha

    BalasPadam

:D terima kasih kerana memberi maklum balas :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...